De laatste ontwikkelingen

Categorieën

41–50 van 86 artikelen
Redactie

Vakvernieuwingscommissie levert geactualiseerde conceptexamenprogramma's wiskunde vmbo op

Een vakvernieuwingscommissie heeft de examenprogramma’s wiskunde vmbo geactualiseerd. Op 16 november 2022 overhandigde de commissie de conceptexamenprogramma’s aan het ministerie van OCW.

Lees verder...
01 september 2022 Ongeveer 2 minuten
Redactie

Artikel: Actualisatie wiskunde havo en vwo

Hildegard Montsma (procesregisseur vakvernieuwingscommissie) en Wim Caspers (bestuurslid Nederlandse vereniging van wiskundeleraren) vertellen hoe de vakvernieuwingscommissie te werk gaat.

Lees verder...
21 juli 2022 Ongeveer minder dan een minuut
Redactie

Curriculaire uitdaging: toetsing

Aan tafel wordt gesproken over de curriculaire uitdaging toetsing. Johan Brons (curriculumexpert SLO) en Izaak Havelaar (docent wiskunde Revius Lyceum) vertellen hoe de commissie hiermee omgaat.

Lees verder...
21 juli 2022 Ongeveer minder dan een minuut
Redactie

Curriculaire uitdaging: basisvaardigheden wiskunde

Johan Brons (curriculumexpert SLO), Izaak Havelaar (docent wiskunde Revius Lyceum) en Menno Adelaar (bestuurslid LAKS) praten over één van de curriculaire uitdagingen: basisvaardigheden.

Lees verder...
19 juli 2022 Ongeveer minder dan een minuut
Redactie

Curriculaire uitdaging: samenhang met andere vakken

Hoe kan er meer samenhang ontstaan tussen wiskunde en andere vakken? Izaak Havelaar (docent wiskunde Revius Lyceum) en Johan Brons (curriculumexpert SLO) gaan hier met tafelgenoten over in gesprek.

Lees verder...
19 juli 2022 Ongeveer 1 minuut
Redactie

Annoesjka Cabo over de actualisatie van wiskunde

Annoesjka Cabo (hoogleraar wiskunde TU Delft) vertelt in deze video waar wat haar betreft kansen liggen voor de actualisatie.

Lees verder...
18 juli 2022 Ongeveer minder dan een minuut
Redactie

Nelleke den Braber over wiskunde toepassen op de context

Nelleke den Braber (lerarenopleider wiskunde NHL Stenden) vertelt in deze video hoe wiskunde meer toegepast kan worden op de context, zodat leerlingen een kritisch wiskundige blik ontwikkelen.

Lees verder...
18 juli 2022 Ongeveer minder dan een minuut
Redactie

Vakoverstijgend leren

Aan tafel vertelt Iris Hofstra (docent Nederlands Christelijk Lyceum Veenendaal) op welke manier zij wiskunde integreert in haar lessen Nederlands.

Lees verder...
18 juli 2022 Ongeveer minder dan een minuut
Redactie

Lonneke Boels over de praktische toepasbaarheid van wiskunde

Lonneke Boels (promovenda Universiteit Utrecht) gaat aan de hand van verschillende voorbeelden in op de praktische toepasbaarheid van wiskunde.

Lees verder...
18 juli 2022 Ongeveer minder dan een minuut
Redactie

Kees Hoogland over het wiskundeonderwijs

Kees Hoogland (lector wiskunde Hogeschool Utrecht) deelt in deze video zijn visie op het wiskundeonderwijs in Nederland.

Lees verder...
18 juli 2022 Ongeveer minder dan een minuut

blijf op de hoogte

Altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Meld je dan nu aan voor onze automatische updates. Je ontvangt dan een e-mail als wij een nieuwsbericht plaatsen.

Aanmelden updates

* zijn verplicht
Vakken