Carry van Bokhoven
Vakexpert dans
Ik loop al een tijdje mee in het vak. In 1991 studeerde ik af aan de Rotterdamse dansacademie (nu Codarts) als leraar moderne dans en werelddans. In de loop der jaren specialiseerde ik mij in het werken met kinderen in beide disciplines.
Ik was jaren werkzaam als artistiek inhoudelijk medewerker bij Dans in School (destijds de educatieve afdeling van het Internationaal Danstheater) en maakte talloze projecten voor basis- en middelbaar onderwijs. Als consulent voor de Haarlemmermeer ondersteunde ik het onderwijs in die regio in programmering van hun culturele aanbod en scholing van docenten. Dit tweedelijns werk deed ik ook voor het LKCA voor diverse teams in het land en voor een aantal internationale organisaties.
Mijn passie voor danseducatie bracht mij in 1996 bij Fontys Academy of the Arts waar ik met veel plezier leraren dans opleidde voor en begeleidde in het amateurwerkveld en het middelbaar onderwijs. Ook gaf ik les aan de vooropleiding dans van Fontys en choreografeerde ik veel stukken voor de jongste klassen.
Acht jaar geleden rondde ik de master Leren en Innoveren af. Vanaf dat moment ben ik langzaam betrokken geraakt bij de master Kunsteducatie van Fontys waar ik nu met veel plezier als docent en onderzoeksbegeleider werk. De afgelopen jaren ben ik mij steeds meer gaan verdiepen in interculturele sensitiviteit, onder andere door mijn kwalificatie als begeleider voor het Intercultural Development Inventory (IDI). Het werken met studenten en professionals op dit gebied heeft mijn horizon verbreed en mij veel geleerd over de kracht van diversiteit en multiperspectiviteit die ik nadrukkelijk mee neem naar de vakvernieuwingscommissie.
Om de functie van vakexpert in de vakvernieuwingscommissie te kunnen uitvoeren heb ik mijn werk als docent Design Thinking en onderzoeksbegeleider aan de HKU neergelegd.
Nu richt ik mij vol enthousiasme op mijn rol als vakexpert dans in de vakvernieuwingscommissie, waar ik kan bouwen op mijn eerdere werk voor het CITO en CvTE in vaststellingscommissies, constructiegroepen en syllabuscommissies. Ik kijk ernaar uit om samen een toekomst te creƫren waarin kunst- en cultuuronderwijs jongeren voorbereidt op hun plek in de wereld. Die hen weerbaar en wendbaar maakt en kansen en mogelijkheden laat zien die ze nooit hadden durven dromen.